måndag, maj 25, 2009

Anden vill...

Jag verkar ha fått en stressfraktur i foten av några dagars intensivt promenerande under kristihim. Det föranleder mig att fundera över hur klen jag egentligen är. Om jag fötts in i det där stenålderssamhället jag så gärna tänker på, hade jag då fått uppleva min tjugoåttonde födelsedag? Hade jag fixat livet som nomad, som jägare, som krigare i en tid när man inte kunde säga att kroppen gjorde ett fullgott jobb, bara den bar upp huvudet?

Jag beställde härommånaden en skräddarsydd skjorta från Tailorstore.se. Fanns det något spår av manlighet kvar i mig försvann det ganska snabbt efter att ha läst följande brev:

Hej david,
Vi har granskat de mått du angav när du gjorde din beställning. Vänligen kontrollera följande mått så att allt blir rätt:

Skjorta, nummer 161717, bröstmått: 84 cm. Detta mått ligger vanligtvis mellan 90 cm och 100 cm.
Skjorta, nummer 161717, bicepsmått / ärmvidd: 25 cm. Detta mått ligger vanligtvis mellan 29 cm och 34 cm.

Återkom så fort du kan så att vi kan påbörja produktionen av din beställning.
Vänliga hälsningar
Louise Ljungberg, Tailorstore.se

6 kommentarer:

  1. Det är dom som är konstiga. Det är du som är normal.

    SvaraRadera
  2. David du är bäst!! Jag gillar din outing!

    Lite reflektioner: Hm.. kanske hade du inte levt så länge, men å andra sidan hade kanske nomadlivet och stenålderskosten skapat ett lite annat David-korpus än det som lever i bästa välgående trots en stressfraktur anno 2009? Du kunde ha varit en senig enveten jägare eller smygare, vem vet?

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHA!!! (men har du ändå inte större överarmsmått... det låter lite litet, tillochmed för dig)

    SvaraRadera
  4. Det jag, och hela den i H&M-kläder arbetande klassen med mig, nu undrar är förstås varför i hela fridens du beställer en skräddarsydd skjorta! Maskerad? Sexuell böjelse? Lottovinst?

    SvaraRadera
  5. Själv har jag ett BMI strax nedan "undernärd" så jag vet vad du går igenom ;)

    SvaraRadera
  6. Susannah: Om stenålderskosten gjort något med mig vore det väl bara än tanigare. Men min kropp är enligt de små försök jag vågat mig på fullständigt oförmögen att bilda muskelvävnad. Enda vinsten i ett stenålderssamhälle är väl att jag inte skulle vara mycket att ha om grannstammen hade kanibal läggning.

    Stefan: Lätt för dig att säga, som har en kropp som folk (dvs. större överarm än underarm, t.ex.). Men jag vill ha en skjorta som sitter som en smäck, och tailorstore erbjuder det för 400 pix. hur det kan vara så billigt vill man väl inte tänka på, men troligen anställs samma arbetande klass som tillverkar h&m-kläderna, snarare än den som bär dem.

    MrJones: Du och jag, Emil. Tror jag det.

    SvaraRadera